اعتقادی

اعتقادی

نخستین آفریده خدا

این کتاب مشتمل بر چهل حدیث ارزشمند از حضرات معصومین (علیهم السلام) درمورد «عقل و خرد» است، که مرجع عالى قدر حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى (دامت برکاته) با بیان سلیس و شیوا و در عین حال عمیق و موشکافانه خویش به شرح و تفسیر آن پرداخته است(متن کتاب)

جهت دریافت کتاب اینجا کلیک کنید
حجم: 2.31 مگابایت
 

 

.....................................................................................................

کتاب توطعه ی جدید

 

اخیراً کتابی در برخی از سایت‌ها منتشر شده که به پندار ناشر یا ناشران آن قرآن را هدف گرفته و خواسته اند ایراداتی بر آن وارد کنند و اصرار دارند که با صرف هزینه‌های زیاد آن را همه جا منتشر کنندت و نشان میدهد آن‌ها ماموریتی در این زمینه دارند

تصور ما این است که جهان خواران که اسلام را مخالف منافع نامشروع خود در منقطه و در جهان می‌بینند تصو کرده‌اند که اگر قرآن را هدف قرار دهند به هدف خود میرسند زیرا قرآن مهم‌ترین سند مورد اتفاق همه مسلمانان جهان است و حمله به آن حمله به همه مقدسات اسلام میباشد

(کپی از متن کتاب)

جهات دریافت کلیک کنید
حجم: 1.51 مگابایت
 

................................................................................................................

کتاب تقیه 

 

با اینکه «تقیه» یک برنامه عقلانى و اجتماعى و کاملا هماهنگ با کتاب و سنت است جنجال هاى ناآگاهان آن را به صورت پیچیده اى درآورده است و هر روز طوفان جدیدى پیرامون آن به راه مى اندازند.
اى کاش «آتش تعصب» را فرو مى نشاندند و به مقتضاى (فَبَشِّرْ عِبَادِ * الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ) به سخنان ما درباره تقیه گوش فرا مى دادند و به تعبیر قرآن «استماع قول» مى کردند تا بدانند تمام شبهات وایرادات آنها متوجه توهماتى است که از ناحیه خودشان درباره تقیه ساخته شده و هیچ گونه ارتباطى با واقعیت تقیه ندارد.
«تقیه» در یک کلام، به معنى «مخفى کردن عقیده واقعى براى نگاه دارى جان و مال و ناموس خویشتن یا دیگران از شرّ دشمنان عنود است».

مثلا امروز اگر کسى در چنگال «خونریزان دیو صفت داعش» گرفتار شود و از او بخواهند عقیده اش را ظاهر کند، او از بیان عقیده واقعى خود که فوراً سبب سربریدن یا سوزاندنش مى شود، چشم بپوشد و براى حفظ جان خود مطابق میل آنها اظهار عقیده کند، کدام عاقل چنین کسى را نکوهش مى کند؟! یا کدام عالم دینى عمل او را حرام مى شمرد؟! خواه این «داعشى وحشى» خود را مسلمان بداند یا نه.
البته تقیه علاوه بر آنچه گفته شد شاخ و برگ هاى فراوانى دارد که مجموعاً یک بحث علمى مهم را تشکیل مى دهد و در ضمن آن خواهید دید که تقیه منقسم به «احکام خمسه» مى شود یعنى همیشه واجب یا جایز نیست بلکه گاه حرام است.
اظهار عقیده رُشَید هَجَرى ها، و میثم تمارها و امثال آن ها از این گونه بوده است، زیرا در آن فضاى ظلمانى «حکومت بنى امیه» اگر اینها پرده ها را بالا نمى زدند ولایت امیرمؤمنان على (علیه السلام) لااقل براى مدتى به فراموشى سپرده مى شد.
به هر حال خداوند توفیق عنایت کرد که بحث تقیه را به عنوان قاعده در کتاب «القواعد الفقهیه» که مشتمل بر سى قاعده مهم فقهى است به طور مبسوط و جامع مطرح کنیم و بحمدالله خداوند به فاضل محترم جناب حجت الاسلام آقاى حاج سید محمد جواد بنى سعید توفیق داد که این قاعده را از زبان عربى به طور کامل به فارسى بازگرداند.

جهت دانلود کتاب تقیه روی لینک زیر کلیک کنید

جهات دریافت اینجا را کلیک کنید📖
حجم: 1.87 مگابایت

................................................................................................................
 

کتاب آئین ما (اصل الشیعه)

این همه عقب ماندگى از کجاست؟

. حق کشیهاى عجیبى که درباره «شیعه» شده است.
. دستهاى آلوده و گنهکارى که در پشت این پرده است.
. نقایص تبلیغاتى ما.
. خرافات بزرگترین دستاویز دشمن.
. نقش این کتاب پر ارزش در معرفى «عقاید شیعه» به دنیا.

شاید کمتر جمعیّتى را در جهان بتوان پیدا کرد که حقوقش مانند جمعیّت «شیعه» تضییع شده باشد; همان طور که کمتر جمعیّتى را مى توان پیدا کرد که در برابر چنین جریانى که اساس موجودیت او را تهدید مى کند این قدر خونسرد و بى اعتنا باشد!
آیینى که پاکترین و منطقى ترین آیین هاى دنیاست بر اثر «تحریکات» مستقیم و غیر مستقیم بیگانگان، و «تعصب و کینه توزى» بعضى از مخالفان و «نادانى و ناآگاهى» عدّه اى از موافقان، چنان بد معرفى شده است که هر فرد با انصاف و حقیقت طلبى را به شدّت ناراحت مى سازد.
کار به جایى رسیده است که بعضى از مخالفان، ما را به صورت رسمى

................................................................................................................

 کتاب عقیده یک مسلمان 

چه جالب است که دین را به درخت بارورى تشبیه کرده اند که ریشه هاى آن «عقاید» و شاخه هاى آن «برنامه ها و دستورات» و میوه آن «تربیت انسان کامل» است. و تعبیر به «اصول دین» و «فروع دین» همواره این خاطره را در نظرها زنده مى دارد.

شک نیست اگر ریشه هاى دین بر اساس تقلید از نیاکان و پدر و مادر بوده باشد، بسیار سطحى و کم دوام خواهد بود، و هرگز در مقابل طوفانهاى تبلیغات دشمنان پایدار نخواهد ماند.

امّا اگر این ریشه ها بر پایه منطق و استدلال قرار داشته باشد، از هیچ طوفانى نمى لرزد و همواره پابرجا خواهد بود.

به همین دلیل اسلام دستور مى دهد که همه مسلمانان بدون استثنا در شناخت اصول عقاید دینى تحقیق و کنجکاوى کنند، و بدون دلیل چیزى را نپذیرند، و کورکورانه گام برندارند، تا مسلمانانى عمیق و ریشه دار و پر استقامت و پایدار و نسبت به اصول اسلامى وفادار بوده باشند.

از همین جهت در آیات قرآن کراراً با استدلالات شیرین و محکم در مسائل مربوط به خداشناسى و معاد و شناخت پیغمبر اسلام(صلى الله علیه وآله) رو به رو مى شویم و حتى مى بینیم که دشمنان را به خاطر گفتار بدون دلیل مذمت مى کند و از آنها مطالبه استدلال مى نماید، و مى گوید اى پیامبر به آنها بگو اگر راست مى گویید دلیل بیاورید (قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ) 

البتّه شک نیست هر کس به فراخور حال خود و به میزان استعداد و معلوماتش باید استدلال کند، هیچ گاه دلیلى را که از یک دانشمند بزرگ و مغز متفکّر خواسته اند، از یک فرد کم سواد نمى خواهند، مهم

عجیب این است که مسیحیّت کنونى که آمیخته به انواع خرافات شده است مذهب را مربوط به «دل» (عواطف) مى داند و عقل را در آن دخالتى نمى دهد، و استدلالات عقلى را لازم نمى شمرد، در حالى که اگر پاى استدلال در میان نباشد، پذیرش هر مذهبى آزاد خواهد بود، حتى مذهبهاى ساختگى و احیاناً استعمارى.

باید ما این امتیاز بزرگ اسلام را فراموش نکنیم که در تمام مباحث مربوط به اعتقادات بدون فرمان عقل چیزى را نمى پذیرد، و همه پیروان خود را دعوت به این موضوع مى کند.

امّا در مسائل مربوط به وظایف و دستورات عملى در زمینه عبادت، تجارت، اخلاق، اقتصاد، سیاست و سایر حقوق فردى و اجتماعى و به عبارت دیگر در مورد «فروع دین» نیز دستور جالبى دارد و آن این که اگر کسى بتواند در آنها تخصص پیدا کند یعنى به مدارک و منابع اسلامى آشنا باشد و بتواند احکام خدا را از قرآن و سخنان پیشوایان اسلام و دلائل دیگر بفهمد، بر چنین شخصى لازم است که خودش به تحقیق و بررسى بپردازد. ولى از آن جا که شاخه هاى دین بسیار زیاد است و هر شاخه نیز شاخه هاى دیگرى دارد و آگاهى از تمام جزئیات آن، نیاز به سالها غور و بررسى در علوم اسلامى دارد، اگر کسانى به این علوم وارد نباشند وظیفه دارند به دانشمندنى مراجعه کنند که هم آگاهى کافى دارند و هم پاک و دلسوزند، درست همانند مسائل پزشکى که اگر کسى در این رشته درس خوانده باشد به تشخیص خود عمل مى کند و گر نه به هنگام نیاز به طبیب مراجعه مى نماید.

ولى فراموش نکنید آنچه در بالا گفتیم تنها مربوط به شاخه هاى دین است امّا ریشه هاى آن که براى همه قابل تحقیق و بررسى است باید بدون استثنا همه در آن متّکى به استدلال و تحقیق باشند.

کتابى که از نظر شما مى گذرد به همین منظور تهیه شده است که همه افراد بدون استثنا بتوانند با مطالعه آن از دلائل زنده عقاید اسلامى باخبر شوند، و بدون احتیاج به تقلید از این و آن خود را بیابند و به هنگام رو به روشدن با مخالفان از عقیده خود به خوبى دفاع کنند.

مباحث مربوط به خداشناسى با دلیلهایى زنده و روشن و همچنین صفات خدا.

مسائل مربوط به اصالت اسلام، و حقانیّت دعوت پیامبر، و عظمت کتاب آسمانى ما قرآن.

و مسائل مربوط به رستاخیز و جهان پس از مرگ و دلائل زنده اى که وجود این جهان را اثبات مى کند، و چگونه زندگى انسانها در آن جهان.

همه بدون استثنا یا عباراتى ساده و روان و در عین حال متین و استوار در این کتاب آمده است.

تنها بخشى که از آن در این کتاب سخن به میان نیامده مسائل مربوط به امامت و جانشینان راستین

توفیق همه خوانندگان گرامى را در آگاهى هر چه بیشتر از حقایق اسلام و همچنین نشر و تبلیغ آن در همه جا و براى همه کس از خداوند بزرگ خواستاریم.

جهات دریافت این کتاب کلیک کنید📖
حجم: 510 کیلوبایت
................................................................................................................

جایگاه عقلانیت در اسلام

مدتی است که دشمنان  اسلام و خداناباوران سعی دارند تا دین را غیر عقلانی نشان دهند و بحث ها و کتاب های زیادی در این باره نوشته شده که آیا دین عقلانی است یا خیر. در این کتاب آیت الله مکارم شیرازی مسئله عقلانیت اسلام را ثابت میکنند.

برای دریافت این کتاب اینجا را کلیک کنید📖
حجم: 7.37 مگابایت
.....................................................................................................

توسل توحید یا شرک؟


از بهانه هایى که توسط وهابیت مطرح و در سال هاى اخیر توسّط آنان به شدت تبلیغ و ترویج مى شود و از عقاید مسلّم انحرافى آنان به شمار مى آید، عدم جواز توسّل به رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، اهل بیت آن حضرت و به طور کلّى اولیاى الهى است. آموزه هاى فرقه ى وهابّى نه تنها توسّل به آن ذوات مقدس را جایز نمى داند، بلکه آن را شرک مى شمرد، متوسّل را مشرک نامیده، و خونش را مباح مى داند. (فراموش نکنیم که مسأله توسل را همه فرقه هاى اسلامى به جز فرقه وهابى قبول دارند).
در این نوشتار به نقد و بررسى این نظریه در چند محور پرداخته مى شود :
1. عقیده وهابیون درباره توسّل
2. معناى توسّل
3. ریشه قرآنى توسّل

کتاب از تو سوال میکنند مجموعه سوالات قرآنی از پیامبر اکرم

 


مجموعه اى که در پیش روى شما خواننده گرامى است، حاصل سلسله سخنرانى هاى مرجع عالیقدر جهان تشیّع، مفسّر خوش فکر قرآن، حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى مدّظلّه العالى است، که در ماه مبارک رمضان سال 1428 هـ . ق (مطابق با سال 1386 هـ . ش) در شبستان امام خمینى حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(علیها السلام) پس از اقامه نماز ظهر و عصر، براى خیل عظیم روزه داران تشنه معارف ناب اسلامى بیان شد، و پس از تنظیم و تصحیح و تنقیح و ذکر مآخذ و مراجع مطالب و حذف مکررات و توضیح نقاط مجمل، به عنوان «سؤالات قرآنى» نامگذارى شد.
مباحث مذکور ـ همان گونه که خواهد آمد ـ تنها به آن دسته از سؤالات قرآنى پرداخته که با جمله «یسئلونک» شروع شده، که پیرامون دوازده موضوع دور مى زند. نُه موضوع اوّل کتاب در همان ماه مبارک بیان شد، و سه موضوع آخر که فرصت طرح آن در ماه مبارک دست نداد، از تفسیر نمونه البتّه با اصلاحاتى گرفته شده است. امید است که براى خواننده محترم مفید و مؤثّر، و براى آن مرجع عالیقدر و
حقیر توشه مناسبى در سفر آخرت باشد. خداوندا تو را بر این توفیقات شاکرم، و از تو مى خواهم که بر توفیقاتمان روز به روز بیفزایى، تا گامهایى هر چند کوچک در راه رضایت برداریم.
والسلام علیکم ورحمة اللّه وبرکاته
ابوالقاسم علیان نژادى (کپی از خود کتاب)

جهات دانلود اینجا کلیک کنید📖
حجم: 1.02 مگابایت
................................................................................................................

کتاب مسئله انتظار

در انتظار مصلحی بزرگ
همه مسلمانان ـ بدون استثنا ـ در انتظار ظهور مصلحى بزرگ به سر مى برند، این مصلح بزرگ داراى این ویژگیهاست :
1
ـ جهان انسانیت را به سوى صلح و عدالت رهبرى مى کند و بساط ظلم و فساد و خونریزى را برمى چیند.
2
ـ مساوات و برادرى را در میان عموم ملتها و نژادها تعمیم مى دهد.
3
ـ نور ایمان و اخلاق و صمیمیت و محبت را در همه جا مى پاشد.
4
ـ یک جهش بزرگ علمى و فرهنگى برپا مى سازد.
5
ـ دنیاى انسانى را وارد مرحله نوینى از حیات خود مى کند.
6
ـ به هرگونه اسارت و بردگى و استثمار پایان مى دهد.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

سلام
در این وبلاگ کتاب های دینی اسلامی با فرمت PDF جهت آشنایی هرچه بیشتر افراد درمورد دین اسلام قرار میگیرد لذا اگر کتابی در این موضوع دارید میتوانید آن را در قسمت نظرات ذکر کنید تا در سایت قرار بگیرد.

آخرین مطلب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی